Mogłoby się wydawać, że rower to prosta maszyna. Rama, napęd, dwa koła i jedziesz do przodu. Jednak jeśli poszukujesz czegoś więcej niż tylko przemieszczania się w przód, lekkości, sztywności, aerodynamiki, komfortu, to okazuje się, że musisz dopracować każdy szczegół. 

Ciekawość to pierwszy krok…

Do najwyższych osiągów prowadzi ciekawość. W 1976 roku Trek zrodził się z jednego pytania: Dlaczego nikt nie produkuje najwyższej klasy rowerów w Stanach Zjednoczonych? Dziś Trek daje najbystrzejszym i najbardziej zaangażowanym projektantom oraz naukowcom niezbędne środki, by kwestionowali wszystko. Innowacje powstają tylko wtedy, gdy masz odwagę zadać trudne pytania i pójść dalej niż wszyscy. Aby przewodzić, trzeba dbać o rozwój.

Technologie Trek

Emonda Trek Emonda SL 6 Rower szosowy
foto. R. Kosakowski

Włókno OCLV

Nasze najmocniejsze i najlżejsze włókno węglowe do tej pory. OCLV Carbon to opatentowany przez firmę Trek proces wykorzystania włókna węglowego, poparty 25 latami doświadczenia w konstruowaniu najlepszych rowerów z tego tworzywa — OCLV to dosłownie Optymalne zagęszczanie, minimum pustki, gwarantuje najlepszą jakość materiału. Warto dodać, że wszystkie ramy Trek są objęte dożywotnią gwarancją.

Alpha Aluminium & hydroformowanie 

Materiał Alpha Aluminum został stworzony z myślą o budowaniu wygodniejszych ram przy jednoczesnym zachowaniu transmisji energii. Nowe ramy są w stanie zapewnić sztywność tam, gdzie się to liczy, i wygodę tam, gdzie to możliwe. Hydroformowanie pozwoliło inżynierom Treka stworzyć złożone kształty ram z aluminium o zaawansowanych właściwościach aerodynamicznych, z kolei technologia Invisible Weld, pozwoliła obniżyć masę i poprawić integralność strukturalną, która pozwala także uzyskać starannie dopracowane spawy, łączące cechy wytrzymałości i estetyki.

IsoSpeed — by kolarz zachował siły na dłużej

„To system pozbawiony najczęściej stosowanych metod na pochłanianie wstrząsów (zawieszenia, elastomery, tłumiki wibracji), zachowujący klasyczny „diamentowy” kształt ramy, ale „rozdzielający” sztycę podsiodłową od rury górnej, dzięki czemu może się ona zginać zgodnie z przenoszonymi na nią z drogi siłami. W efekcie powstaje rower, który pracuje wraz z drogą, ale zachowuje charakterystykę i wydajność tradycyjnej konstrukcji.”

trek slash
Brandon Semenuk on 2020 Slash in Sun Peaks, BC

Trek technologii Active Braking Pivot (ABP)

Umożliwia aktywne działanie zawieszenia w trakcie hamowania. Dzięki ABP hamowanie nie zablokuje działania zawieszenia i zapewnia całkowitą pewność pracy, brak wstrząsów i mniej niezamierzonych ślizgów.

RE:aktiv

Koniec z nierówną pracą zawieszenia, już nic nie będzie cię rozpraszać. Płynna praca zawieszenia, wybieranie każdej nierówności i brak bujania przy pedałowaniu, to wszystko pozwoli w pełni cieszyć się jazdą.

Full Floater

Twoje mądrzejsze zawieszenie. System FF daje uczucie wiekszego skoku niż jest w rzeczywistości, „pływające” zawieszenie z pozoru nie ma dna. Full Floater pozwala na takie wyregulowanie zawieszenia, by lepiej radziło sobie z uderzeniami o każdej wielkości przeszkody, wygładzając tarkę na drogach pożarowych i dbając o kontrolę przy lądowaniu po dużym zeskoku. Poczujesz lepszą stabilność i kontrolę, bez bujania podczas pedałowania, ani nadmiernie aktywnego zawieszenia.

IsoStrut

IsoStrut to wbudowany w ramę Supercaliber damper, stworzony wspólnie z wyspecjalizowanymi w projektowaniu zawieszenia inżynierami z FOX, dzięki któremu miłośnicy wyścigów XC zyskują 60 mm tłumionego i regulowanego skoku. Wyjątkowa konstrukcja Supercaliber opiera się na minimalizmie, brak zbędnych elementów, zapewnia niższą masę i mniej komplikacji. IsoStrut gwarantuje bezpośrednie przeniesienie mocy i wyścigowe wrażenia jazdy jak na hardtailu przy jednoczesnym pochłanianiu męczących nierówności na trasie.

Źródło trekbikes.com

Komentarze nie dostępne